Το πιο απλό παιχνίδι ρόλων
Αυτό
το άρθρο είναι για κάποιους που θέλουν να ασχοληθούν με το παιχνίδι ρόλων, είτε
επειδή τους αρέσει η ονομασία, είτε επειδή έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια
παιχνίδια, είτε επειδή έχουν καταλάβει πόσο βλακεία είναι το tihcu, είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο.
Είναι ένας τρόπος για να δει κάποιος πώς είναι να παίζεις ένα φανταστικό χαρακτήρα
σε έναν φανταστικό κόσμο, χωρίς να ανοίξεις ούτε ένα βιβλίο, μιας και δεν
υπάρχουν κανόνες παιχνιδιού παρά μόνο οι κανόνες της φύσης. Για το παιχνίδι θα
πρέπει να έχουμε κάποια ζάρια, κάποιος από την παρέα να οριστεί ως Αφηγητής,
ενώ όλοι οι άλλοι είναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας.
Θα
πρέπει να σημειωθεί ότι οι παίχτες δεν είναι αντίπαλοι μεταξύ τους, είναι ομάδα
και προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα όλοι μαζί στην ιστορία.
Ο κόσμος
Όλο
το παιχνίδι διαδραματίζετε σε έναν κόσμο ο οποίος ορίζεται από τον Αφηγητή. Ο
κόσμος αυτός μπορεί να είναι στο μέλλον, στο παρελθόν, στο παρών ή ακόμα και σε
έναν φανταστικό κόσμο (π.χ. Lord of the Rings).
Γενικά στο παιχνίδι δεν υπάρχουν κανόνες, παρά μόνο το φυσικό περιβάλλον του
κόσμου (π.χ. βαρύτητα κ.ο.κ.), ή αν έχει επισημανθεί κάτι από τον Αφηγητή πριν
την έναρξη του παιχνιδιού (π.χ. ότι στον κόσμο μπορούμε να αναπνέουμε και μέσα
στο νερό).
Ο ρόλος του Αφηγητή
Ο
Αφηγητής είναι το άτομο που έχει ορίσει τον κόσμο, και ότι περιλαμβάνει
αυτός. Είναι αυτός που μπορεί να πει
στους παίχτες το τι μπορούν να δουν, να ακούσουν, να γευτούν, να αισθανθούν, να
σκεφτούν ανά πάσα στιγμή. Ότι λέει ο Αφηγητής γίνετε στον κόσμο! Δεν μπορεί να
τον αμφισβητήσει κανένας, και για κανέναν λόγο. ΑΥΤΟΣ ΞΕΡΕΙ!!!
Ο ρόλος των παιχτών
Οι
παίχτες καλούνται να υποδυθούν έναν ρόλο μέσα στην ιστορία του Αφηγητή. Το τι
ιδιότητες έχουν, το τι έχουν μαζί τους ή οτιδήποτε άλλο κανονίζετε με τον
Αφηγητή πριν την έναρξη του παιχνιδιού. Δεν έχουν κανέναν απολύτως περιορισμό,
(αρκεί να μην παρεμβαίνουν τους κανόνες του κόσμου), μπορούν με το ρίξιμο του
ζαριού να προσπαθήσουν το οτιδήποτε, αρκεί να είναι έτυμοι να δεχτούνε τις
συνέπιες μίας κακής ζαριάς.
Το ρίξιμο του ζαριού
Το
ζάρι που χρησιμοποιείται περισσότερο στα παιχνίδια ρόλων είναι το εικοσάπλευρο
ζάρι. Το ζάρι χρησιμοποιείτε για να φανεί αν ο παίχτης πετυχαίνει αυτό που
θέλει να κάνει. Το ρίξιμο μπορεί να το ζητήσει μόνο ο Αφηγητής, και όχι κάποιος
παίχτης σε κάποιον άλλον. Παραδείγματα για ρίξιμο ζαριού:
- Τρέχει κάποιος στον δρόμο να προλάβει το λεωφορείο, ο Αφηγητής του ζητάει να ρίξει το ζάρι, σε περίπτωση που φέρει 20 προλαβαίνει άνετα το λεωφορείο, ενώ αν φέρει 1 σκοντάφτει και πέφτει σε έναν λάκκο με νερό.
- Αν δύο παίχτες τρέχουν να πάρουν ένα μπουκάλι νερό, μπορεί ο Αφηγητής να τους ζητήσει να ρίξουν από ένα ζάρι, αν ο ένας φέρει 9 και ο άλλος 17 φτάνει πρώτος αυτός που έφερε το μεγαλύτερο.
- Ενώ οι παίχτες περπατάνε στον δρόμο, ο Αφηγητής ζητάει από όλους να ρίξουν ένα ζάρι και βάζει ένα νούμερο στο μυαλό του, όποιος παίχτης έχει φέρει πάνω από αυτό το νούμερο π.χ. βλέπει έναν ύποπτο να περνάει, ή παρατηρεί κάποιον να τους ακολουθεί.
Τα
νούμερα είναι τελείως σχετικά, και το τι αντίκτυπο θα έχουν στο παιχνίδι
αποφασίζει μόνο ο Αφηγητής.
Χρήσιμα Tips
- Για αρχή παίξτε στον κόσμο μας ή σε κάποιον κόσμο που ξέρεται καλά
- Οι παίχτες να παίξουν τους ίδιους τους τους εαυτούς σε φανταστικές καταστάσεις
- Αντί για εικοσάπλευρο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 3 εξάπλευρα, ή να κατεβάσετε κάποιο application για ρίξιμο εικοσάπλευρων ζαριών.
- Οι παίχτες να έχουν ένα πρόχειρο για να σιμώνουν τα πράγματα που έχουν πάνω τους